Alors ce qui existe déjà Dans
song of Gold and Darkness 4thed
Leader du Chaos86 PTS / Q3+ / C4
Mutant, Armure lourde, Leader
Infanterie lourde du Chaos42 PTS / Q4+ / C4
Mutant, Armure lourde (heavy armor)
Cavalerie lourde du Chaos68 PTS / Q4+ / C4
Mutant, Armure lourde, monté
Mage du Chaos56 PTS / Q3+ / C2
Mutant, Sorcier (sorcerer)
Humain mutant36 PTS / Q3+ / C3
Mutant
Infanterie lourde du Chaos48 PTS / Q4+ / C4
Mutant, sans peur (fearless), inflexible (steadfast)
MutantThe model is tainted by the forces of Chaos. Every time the model rolls two or more successes on its Activation roll, roll a die. On a 6, the model forfeits all rolled actions for that turn and develops a chaotic mutation from the following table instead.
While getting a mutation, the body is ravaged by horrible pain and the model counts as Transfixed. He automatically gets out of the state at its next activation without having to pay any actions for it.
Write down the mutation on the model’s profile. The mutation is retained in a campaign. The point cost of the model changes - recalculate it based on the new stats and rules. The player need NOT pay the point difference and does not get back any “lost” points in the case of a drop in Quality. If a model’s Quality becomes 7+ as result of mutations, the model is reduced to a gibbering wreck and is removed from the campaign.
Undead and Artificial models cannot be Mutants. If a Mutant dies and is resurrected by a Necromancer, the Mutations gained so far are retained, but the Mutant ability is lost.
MUTATION TABLE 1 Model’s Quality is reduced by 1
2 Model’s Combat is increased by 1 up to a maximum of 4 in hand to hand combat only (body modification such as horns, pincers or claws)
3 Model gets the Shooter (Short) advantage, if rolled again it becomes Shooter (Medium), if rolled a third time it becomes Shooter (Long)
4 Model’s movement increases by one class (maximum is Long)
5 Model gets the Terror rule or the Poison rule (50% chance of each)
6 Model becomes Tough.
et tu peux même utiliser cette base pour faire des profils d'esclaves, par exemple avec ça:
-> http://www.ganeshagames.net/army_builders/SBHbuilderRevised-v1217.html <-Pour du
Barbare, il y a une bonne base dans le fichier
Song of Hyboria avec les Ciberiens Hyboriens par exemple, et il y a aussi des idées pour du viking, et autres âges sombres
PAR CONTREpour le mode "campagne" que l'on a en vue, je pense qu'il va falloir utiliser le lien juste au dessus pour redéfinir les troupes, car sur les listes standards il y a trop de bourinisme et de déséquilibre avec les races élitistes!
(d'expérience, jouer orque est tout passablement pénible face à du nain, elfe, et barbare sans peur par exemple)
Donc ce à quoi je pensais sera à peut prés du style (caracs de l'élite à voir à la baisse?):
1 Leader (en faire quand même un perso au dessus du lot)
Q3+ mini / C5 maxi
Leader et règle spé de la race s'il y a lieu, ou éventuellement un boost
1 Mage
Q3+mini / C3 maxi
Magie et éventuellement règle spé de la race
1 Héro
Q2+ mini /C4 maxi
et éventuellement règle spé de la race et/ou boost
1 personnage spécial
Q3+ mini / C3 maxi
Assassin, voleur et autres choses spécifiques, et éventuellement règle spé de la race
1 grande créatue (ou nuées, animal...) de 1 à 3 si la race le justifie
Q4+ mini / C4 maxi
ce qui va bien et est logique
1 unité de 1 à 5 guerriers d'élite
Q3+ mini / C3 maxi
Monté ou d'autres trucs qui collent au background et éventuellement règle spé de la race
Guerriers standards
Q4+ mini / C2 maxi
limiter les règles spé, et éventuellement règle spé de la race
il n'y a plus le 1/3 de perso (passer à 50% max?), mais une limite quantitative sur les troupes spécifiques
A tester bien sur